دستورالعمل ارائه مشاوره

دستورالعمل ارایه مشاوره در واحد کسب و کار اتاق کرمان (نسخه دوم – ۱۱/۱۰/۱۳۹۸)

تهیه : دبیرخانه کسب و کار

با توجه به این که روند اجرایی ارایه مشاوره در واحد کسب و کار اتاق شکل گرفته و به تدریج اشکالات موجود در چرخه فرآیند واحد ، نمود پیدا کرده و لازم است بر اساس بازخوردهای سامانه ، کنترل و اصلاح فرآیند صورت پذیرد ، نسخه یکم دستورالعمل اجرایی مخصوص مشاوران محترم کسب و کار اتاق به شرح زیر پیشنهاد می شود .

1. مشاوره در زمان تعیین شده بر اساس برنامه ارایه شده قبلی دبیرخانه کسب و کار و فقط در محل اتاق مشاوره صورت می پذیرد .

2. مشاوره بر اساس پرونده ارجاع شده از دبیرخانه کسب و کار ارایه و توسط مشاور به صورت آنلاین در پنل تهیه شده ثبت می گردد . مهلت ثبت مشاوره در سامانه ۲۴ ساعت است .

3. با توجه به راه اندازی تلفن گویای مرکز کسب و کار در آینده نزدیک ، در زمان حضور مشاوران محترم در اتاق چنانچه لازم باشد ، مراجعات تلفنی متقاضیان به مشاوران حاضر جهت پاسخگویی ارجاع داده می شود .

4. لازم است مشاوران با مراجعه به پنل مدیریتی پرونده ارجاع داده شده را مشاهده نمایند و در صورت نیاز به حضور فرد متقاضی مراتب را با مسوول هماهنگی مشاوران مطرح نمایند .

5. با عنایت به دسترسی متقاضی و مشاوران به پنل مدیریتی با سطح دسترسی اختصاصی ، مشاوره می تواند به صورت الکترونیکی صورت پذیرد .

6. با عنایت به آیین نامه کسب و کار ، متقاضیان باید اطلاعات مربوط به موضوع مشاوره را در سامانه مشاوره ثبت نمایند و بر این اساس لازم است مشاوران از ارایه مشاوره در خارج از سامانه خودداری نمایند .

7. لازم است مشاوران برنامه حضور خود را در دفتر حضور و غیاب ثبت نمایند .

8. لازم است مشاوران در صورت نیاز به انجام مکاتبات با سازمان ها و نهادهای مرتبط ، متن نامه مورد نظر را در سامانه درج نمایند تا توسط دبیرخانه و بر روی سربرگ اتاق برای تهیه و ارسال آن اقدام گردد.

9. لازم است مشاوران در صورت بروز هر گونه مشکل در روند اجرای مشاوره ، مراتب را با دبیرخانه کسب و کار مطرح نمایند .

10. پس از ارجاع مورد مشاوره ، در صورت عدم امکان حضور ، لازم است مشاور مراتب را ۴۸ ساعت قبل از برگزاری جلسه مشاوره به دبیرخانه کسب و کار اطلاع دهد .

11. پس از ارجاع مورد مشاوره ، چنانچه مشاور یا متقاضی بنا به هر دلیلی متمایل به پیگیری مشاوره از طریق مراجع دیگری بود ، لازم است مراتب را در سامانه درج نماید .

12. لازم است مشاوره مستند به آخرین قوانین ، دستورالعمل ها و بخشنامه ها باشد و از ارایه راهنمایی های کلی و مشاوره های غیر تخصصی ، بدون بررسی فنی خودداری گردد .

13. مشاوران حوزه بانک ، بیمه و مالیات آخرین بخشنامه ها و دستورالعمل های صادر شده توسط مراجع مرتبط را برای درج در بانک اطلاعات به دبیرخانه کسب و کار ارایه می نمایند.

14. دریافت هر گونه وجه از متقاضیان در خصوص پرونده های مطرح شده در مدیریت کسب و کار اتاق ممنوع می باشد .

15. هر گونه معرفی شرکت / فرد برای ارایه خدمات به متقاضیان منوط به هماهنگی قبلی با دبیرخانه کسب و کار اتاق می باشد .

error: متن قابل کپی کردن نمی یاشد.